hits

Frp har bedre miljpolitikk enn MDG


 

 Av Aina Stenersen, leder i Oslo Frp

I Dagbladet 28. august gr MDG?s Shoaib Sultan hardt ut mot undertegnede, og Oslo FrP sin miljpolitikk. Paradoksalt nok har ikke MDG lsningene p utfordringene nr det kommer til den miljvennlige byen som vi vil ha her i Oslo.

Selv er jeg opptatt av en god og brekraftig miljpolitikk. Jeg vil ha et godt milj bde for vr generasjon og kommende generasjoner. Sultan oppfordrer undertegnede til ta stilling til klimaendringer. Jeg mener at uavhengig av rsak, er det viktig sette inn gode tiltak og se p konstruktive lsninger. Jeg er derimot skeptisk til at alt av miljpolitikk skal bedres bare bilene fjernes fra likningen. S enkelt er det ikke, selv ikke for sjarmerende MDG.

Les ogs: Ap og SV har ansvaret for tigger-vandalismen i Oslo

Jeg mener vi m utvikle en miljpolitikk som folk kjenner seg igjen i og som ikke gjr hverdagen dyrere og mer tungvinn. Vi tror det er mulig f til det grnne skiftet, men vi er gjennomgende mer interessert i gulrot enn pisk. Skal man levere barn til barnehagen, rekke jobben, i tillegg til handle p vei hjem s er ikke straffer som velter familiekonomien eller ke pendlertiden den rette lsningen.

Sultan prver ogs iherdig svare p mine fem kritikkpunkter mot MDG, men han kan ikke bortforklare at hans eget parti bevilger 20 millioner mindre til kollektivtrafikken enn Oslo FrP foreslo i budsjettet.

Les ogs: Han ville ikke ta meg i hnda, fordi jeg er kvinne

Vi fr heller ikke renere luft ved strupe biltrafikken i Oslo. Et bedre virkemiddel for f renere luft er styrket vedlikehold og utbedring av veiene, samt styrking av kollektivtrafikktilbudet. Det m vel MDG vre enig i?

I fjor vedtok byrdet i Oslo gjre Oslo sentrum bilfritt innen 2019. Det er omtrent 90 000 arbeidsplasser i Oslo sentrum og flere har uttrykt bekymring for handelstanden og arbeidsplassene innenfor ring 1.

Les ogs: Det br vre rom for rose andre partier, kjre Tone Tellevik Dahl

Byrdet har imidlertid ikke bevilget en krone ekstra til kollektivtransporten per dags dato. Oslo FrP har foresltt flere bussruter uten f gjennomslag for det, i tillegg har vi kommet med forslag om prveprosjekt med dgnkontinuerlig t-bane, samt fjerning av parkeringsplassene til politikere p Rdhuset.

Selv tar jeg kollektivtrafikken i Oslo hver dag og ser virkelig behovet for styrking av kollektivtilbudet. Oslos innbyggere trenger alternativer som virker i hverdagen deres n, i 2019 og 2029.

Innlegget ble frst publisert i Dagbladet. 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar