hits

Hvorfor stoppe alle fordeler med elbil?



 

Av Espen Harward, bergenser med 20 r i Oslo

Statens Vegvesen er i ferd med drepe fordelene for elbilene, mens Miljpartiet De Grnne har byrden for milj og samferdsel, skrev Gunnar Stavrum i en blogg tidligere denne uka.

Jeg kjrer ikke elbil selv, men ble samtidig overrasket over negativiteten til elbil i mlingen! Et valg som ville vrt mitt fantes heller ikke blant alternativene i mlingen. Dette er at kollektivfeltene p ulike strekninger br vurderes selvstendig.

P strekninger der det allerede er problemer med buss og taxi br innskrenkning av rettigheter innfres frst med samkjring, og siden med forbud i rushtrafikk (om samkjring ikke er nok for dempe trykket). Ser ingen grunn til nekte elbil i alle kollektivfelt s lenge som det er kun noen f strekninger som har problemer sammen med kollektivtrafikken?


Espen Harward

Elbil-systemet i Norge har vrt unikt i Europa (og verden ellers), og ville tro at systemet og de spesielle rettighetene i Norge har gitt miljmessige fordeler p sikt (selv om man diskuterer destruksjon av batterier og "uren" kraft?).

Norge har da vrt et utstillingsvindu ogs for mange andre land i Europa p en positiv mte, og hvorfor stoppe dette og fordelene for alle elbilbrukere om problemet er kun p f strekninger og nre hovedstaden?

 

 
Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar