hits

Du vil ikke tro hva MDG svarte om fremtidens jobber!

Jeg har tidligere skrevet om hvorfor MDG og deres politikk er en trussel mot folk flest. Innlegget har ftt tilsvar fra Anna Kvam der det fremsettes en rekke merkelige pstander.

Oslo 20150714.
En mann gr i avgangshallen p nye pir nord p Oslo lufthavn som pner i 2017. I bakgrunn str fly fra SAS og Norwegian parkert.
Foto: Fredrik Varfjell / NTB scanpix
Foto: Fredrik Varfjell/NTB Scanpix

Av Petter Kaland Melsom, 2. nestformann i Fremskrittspartiets Ungdom

Det blir psttt at FpU vil tviholde p jobber som kommer til forsvinne. Mer gr det ikke an snu ting p hodet! For det er jo faktisk MDG som nsker tvinge oljenringen til legge ned, og det er utrolig nok MDG som vil redusere folks forbruk av fisk.  Det burde vre forstelig for alle at en nedlagt oljenring vil koste folk jobben.  Det vil ogs radikalt redusere Norges skatteinntekter. Det er en veldig drlig id. Det blir ikke bra for folk i Norge dersom MDG skulle lykkes i sitt nske om rasere nringslivet.
MDG vil alts motarbeide de to viktigste nringene i Norge. Hva svarer de om fremtidens jobber? Ingenting. Kanskje satser de p at vi alle skal f jobb i det offentlige.

Les ogs: MDG prioriterer byens syklister - miljeffekten er minimal

FpU mener derimot at olje og fiskerinringen skal f gode vilkr s lenge dette er konomisk lnnsomt. Verden trenger faktisk olje for kunne kunne fase ut kullkraft. Og verden trenger opprettholde og utvikle matproduksjonen.
Videre hevdes det at fattigdom bare kan reduseres dersom rike land reduserer forbruket. Det er beviselig feil. Selv om mye gjenstr har fattigdom heldigvis i lengre tid vrt p tilbakegang i verden. I 1990 levde 43 prosent av befolkningen i u-land i ekstrem fattigdom. Det er estimert at tallet i 2015 var under 15 prosent.

MDG sier de vil redusere forbruket. Hvem skal redusere frst? Levestandard handler ikke bare om klr p Zalando. Det handler blant annet om vi har rd til den mest avanserte behandlingen til kvinner med brystkreft, rassikring av veier og nye skolebker.

S hevdes det at vi snart er p vei til g tomme for mat i verden. konomen Thomas Malthus hevdet allerede i 1798 at vi var i ferd med tomme for nok mat i verden. Det har heldigvis enda ikke skjedd, selv om befolkningen har kt fra omlag 1 milliard til dagens 7 milliarder. Verdens matproduksjon ker stadig, det enorme potensialet for matproduksjon i havet er fortsatt lite utnyttet.

Et sprsml er hvorfor MDG vil forby kjtt og fisk, i frste omgang riktignok bare en dag per uke. MDG vil ptvinge gamle og syke spise vegetarmat. Hvorfor kan ikke voksne mennesker velge selv? Har dere ikke selv tro p at folk vil velge spise vegetarmat hvis det er bedre? Blir da tvang lsningen?  Egentlig er det oppsiktsvekkende at dere ikke innser at dette er et inngrep i personlig frihet.

Bloggen fortsetter under bildet.




Jeg mener det er negativt med lokal forurensning i byer. Men er lsningen forby biler? Jeg mener det er bedre jobbe for mindre forurensende biler. Aldri har det vrt flere el- og hybridbiler p veiene enn n. Forurensning i byer skyldes mange andre faktorer, blant annet vedfyring. Dette er med andre ord et vanskelig problem. MDG  velger det minst smarte, forby biler, ogs de som ikke forurenser.

Les ogs: Her er listen over alt MDG vil forby i Oslo

Dere vil redusere muligheten for vanlige mennesker til reise med fly. Alle forstr at kte priser og avgifter vil ramme dem som har minst fra fr.

Det er mest rlig er opplyse om hvem som betaler prisen nr MDG skal posere med sin gode moral. MDG kan her starte med innfre flyforbud for alle tillitsvalgte, s kan MDG selv leve opp til egne hye standarder.

Som vi alle har lest brukte Oslominister (eller hva det skal hete) Hanna Marcussen (MDG) 17. februar fly mellom Kristiansand og Oslo. Hun begrunnet det med behovet for spare tid.

Tror partieliten i MDG vi andre har all verden av tid? Tror de at vi egentlig flyr fordi vi liker forurense?

Det mest skremmende er at dersom AP skal danne regjering i 2017 vil de ta med MDG. Strre trussel mot enkeltmenneskets frihet i Norge skal du lete lenge etter.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar