hits

- Et overveldende antall av våre studenter er fornøyde

kommentarer

Bloggen til Karoline Tungland om hennes særs negative opplevelser som norsk utvekslingsstudent i USA har de siste dagene blitt lest av titusenvis, og kommentarfeltet under viser at svært mange er misfornøyde med sine opphold i USA og behandlingen de har fått fra organisasjonen Explorius som mange unge norske elever bruker for å komme seg ut i verden som utvekslingsstudenter.

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert bloggen, men det er det en veldig god grunn til det. Dette innlegget er langt, men jeg håper du tar deg tid til å lese. Hadde også satt pris på om du deler dette innlegget for å advare andre ungdommer som har tenkt seg på utveksling. Tenk godt over hvilken organisasjon du velger, skriver Tungland i blogginnlegget som nå er lest over 100 000 ganger og delt snart 4000 ganger.

Her kan du lese hele innlegget: Et mareritt

Nettavisen har vært i kontakt med Explorius Education Norway. De ønsker ikke å kommentere blogginnlegget som nå sprer seg svært hurtig til tross for at de får massiv kritikk.


Vi kan ikke kommentere enkeltsaker gjeldene våre studenter, men om du har spesifikke spørsmål så skal vi gjøre vårt beste for å svare på disse via epost
, svarer Hanna Sofia som titulerer seg som Senior Program Coordinator når vi tar kontakt via organisasjonens kontaktskjema etter å ikke ha fått kontakt via telefon.

Vi fulgte da opp med om de kunne informere om antall formelle klager organisasjonen mottar i løpet av et år, og fikk følgende svar per epost:

Et overveldende antall av våre studenter er fornøyde med sitt utvekslingsår med Explorius. I følge siste kundetilfreds undersøkelse i år så svarte 97% av våre studenter at de er fornøyd eller meget fornøyd med Explorius sitt utvekslingsprogram.

Som alle bedrifter har vi kunder som er fornøyde og kunder som er mindre fornøyde med utvekslingsprogrammet vi tilbyr. Vi ønsker å understreke at både Explorius og våre samarbeidspartnere har en tett dialog og samarbeid for å sikre at all mulig støtte og hjelp blir tilbudt til våre studenter i slike situasjoner. Explorius har en egen nød telefon som er tilgjengelig for alle studenter og deres foreldre 24 timer i døgnet, alle dager i uken for å sikre at de alltid når oss.

 Explorius og alle samarbeidspartnere i USA og andre land har lokale kontaktpersoner, regionale sjefer og hovedkontor ansatte som er tilgjengelig for studentene når de har behov for ekstra støtte. Vi følger alle regler og retningslinjer for kommunikasjon og oppfølging av studentene i vertslandet og spesielt i situasjoner hvor det kreves at vi handler omgående, skriver Explorius.

Blogginnlegget som startet debatten og kommentarene fra leserne finner du her: Et mareritt