hits

- Et overveldende antall av vre studenter er fornyde

Bloggen til Karoline Tunglandom hennes srs negative opplevelser som norsk utvekslingsstudent i USA har de siste dagene blitt lest av titusenvis, og kommentarfeltet under viser at svrt mange er misfornyde med sine opphold i USA og behandlingen de har ftt fra organisasjonen Explorius som mange unge norske elever bruker for komme seg ut i verden som utvekslingsstudenter.

N er det lenge siden jeg har oppdatert bloggen, men det er det en veldig god grunn til det. Dette innlegget er langt, men jeg hper du tar deg tid til lese. Hadde ogs satt pris p om du deler dette innlegget for advare andre ungdommer som har tenkt seg p utveksling. Tenk godt over hvilken organisasjon du velger, skriver Tungland i blogginnlegget som n er lest over 100 000 ganger og delt snart 4000 ganger.

Her kan du lese hele innlegget: Et mareritt

Nettavisen har vrt i kontakt med Explorius Education Norway. De nsker ikke kommentere blogginnlegget som n sprer seg svrt hurtig til tross for at de fr massiv kritikk.


Vi kan ikke kommentere enkeltsaker gjeldene vre studenter, men om du har spesifikke sprsml s skal vi gjre vrt beste for svare p disse via epost
, svarer Hanna Sofia som titulerer seg som Senior Program Coordinator nr vi tar kontakt via organisasjonens kontaktskjema etter ikke ha ftt kontakt via telefon.

Vi fulgte da opp med om de kunne informere om antall formelle klager organisasjonen mottar i lpet av et r, og fikk flgende svar per epost:

Et overveldende antall av vre studenter er fornyde med sitt utvekslingsr med Explorius. I flge siste kundetilfreds underskelse i r s svarte 97% av vre studenter at de er fornyd eller meget fornyd med Explorius sitt utvekslingsprogram.

Som alle bedrifter har vi kunder som er fornyde og kunder som er mindre fornyde med utvekslingsprogrammet vi tilbyr. Vi nsker understreke at bde Explorius og vre samarbeidspartnere har en tett dialog og samarbeid for sikre at all mulig sttte og hjelp blir tilbudt til vre studenter i slike situasjoner. Explorius har en egen nd telefon som er tilgjengelig for alle studenter og deres foreldre 24 timer i dgnet, alle dager i uken for sikre at de alltid nr oss.

Explorius og alle samarbeidspartnere i USA og andre land har lokale kontaktpersoner, regionale sjefer og hovedkontor ansatte som er tilgjengelig for studentene nr de har behov for ekstra sttte. Vi flger alle regler og retningslinjer for kommunikasjon og oppflging av studentene i vertslandet og spesielt i situasjoner hvor det kreves at vi handler omgende, skriver Explorius.

Blogginnlegget som startet debatten og kommentarene fra leserne finner du her:Et mareritt

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar